Junoy exposa el funcionament del planter a Mallorca

7 abril 2011 | Por Redacción | Categoria: Baloncesto

El tècnic del Menorca Bàsquet, Joan Junoy, ha exposat el funcionament de les categories de formació del club i el programa d’activitats formatives en el decurs de la jornada “Esport base: present i futur” organitzada pel Consell de Mallorca.

El reconegut entrenador català, integrat a l’estructura de base i al programa d’activitats formatives per a jugadors i tècnics del club, va dissertar sobre l’estructura, el funcionament i la gestió de les categories de formació i les accions formatives que des del club s’organitzen per a complementar la formació i l’experiència dels protagonistes d’aquest esport.

En aquest sentit, l’auditori i el director insular d’esports del Consell de Mallorca, Francisco Blasco, destacaren que el projecte del Menorca Bàsquet, també en la vessant formativa, s’enfoqués com un projecte de tota l’illa. D’altre banda, va ser molt comentat el programa “Menorca Viatja” que ha permès als equips del planter i d’altres clubs associats al Menorca fer viatges conjunts amb el grup d’ACB i enfrontar-se contra els equips de formació d’altres clubs de la categoria. Una experiència inoblidable.

La jornada es celebrà a l’Auditori del Centre de Cultura de Sa Nostra a Palma i comptà amb representants de clubs, federacions i entitats esportives parlaren sobre l’estructura, funcionament i gestió de l’esport base.

La consellera d’Esports, Joventut i Igualtat, Josefina Ramis, fou l’encarregada d’inaugurar la trobada que, entre d’altres, comptà amb la presència de Luis Milla, seleccionador nacional de la categoria sub-21, que explicà el funcionament de les categories inferiors en el cas de la Reial Federació Espanyola de Futbol.

Ramon Mulet, l’àrbitre de futbol i soci fundador i representant a Balears de l’Associació per un esports sense insults, va ser l’encarregat d’encetar la jornada.

El segon bloc el protagonitzaren els clubs de renom amb la participació de José Lucas Mena i José Tirado, entrenador del primer equip i gerent del Club Fisiomedia Manacor, respectivament. i Joan Junoy, del Menorca Bàsquet, que han donat a conèixer el funcionament de les categories en edat escolar i com s’integren dins l’estructura esportiva dels seus respectius clubs.

La jornada es tancà amb una taula rodona sobre l’organització de l’esport base a les federacions, amb la intervenció de Luis Milla i de Francisco Gil, director tècnic de la Federació Balear de Vela; Joan Martí, secretari de la Federació de Voleibol de les Balears i Luciano Gutiérrez, gerent de la Federació de Tennis de les Balears. El director insular d’Esports, Francisco Blasco, va ser l’encarregat de concloure l’acte.

Junoy expone el funcionamiento de la cantera en Mallorca

El técnico del Menorca Bàsquet, Joan Junoy, expuso el funcionamiento de las categorías de formación del club y el programa de actividades formativas en el transcurso de la jornada «Deporte base: presente y futuro» organizada por el Consell de Mallorca.

El reconocido entrenador catalán, integrado en la estructura de base y el programa de actividades formativas para jugadores y técnicos del club, disertó sobre la estructura, el funcionamiento y la gestión de las categorías de formación y las acciones formativas que desde el club se organizan para complementar la formación y experiencia de los protagonistas de este deporte.

En este sentido, el auditorio y el director insular de deportes del Consell de Mallorca, Francisco Blasco, destacaron que el proyecto del Menorca Bàsquet, también en la vertiente formativa, se enfocara como un proyecto de toda la isla. Por otro lado, fue muy comentado el programa «Menorca Viaja» que ha permitido a los equipos de la cantera y otros clubes asociados al Menorca hacer viajes conjuntos con el grupo de ACB y enfrentarse contra los equipos de formación de otros clubes de la categoría. Una experiencia inolvidable.

La jornada se celebró en el Auditorio del Centro de Cultura de Sa Nostra en Palma y contó con representantes de clubes, federaciones y entidades deportivas hablaron sobre la estructura, funcionamiento y gestión del deporte base.

La consellera de Deportes, Juventud e Igualdad, Josefina Ramis, fue la encargada de inaugurar el encuentro que, entre otros, contó con la presencia de Luis Milla, seleccionador nacional de la categoría sub-21, que explicó el funcionamiento de las categorías inferiores en el caso de la Real Federación Española de Fútbol.

Ramon Mulet, árbitro de fútbol y socio fundador y representante en Baleares de la Asociación por un deportes sin insultos, fue el encargado de iniciar la jornada.

El segundo bloque lo protagonizaron los clubes de renombre con la participación de José Lucas Mena y José Tirado, entrenador del primer equipo y gerente del Club Fisiomedia Manacor, respectivamente. y Joan Junoy, del Menorca Bàsquet, que han dado a conocer el funcionamiento de las categorías en edad escolar y cómo se integran dentro de la estructura deportiva de sus respectivos clubes.

La jornada se cerró con una mesa redonda sobre la organización del deporte base en las federaciones, con la intervención de Luis Milla y de Francisco Gil, director técnico de la Federación Balear de Vela, Joan Martí, secretario de la Federación de Voleibol de Baleares y Luciano Gutiérrez, gerente de la Federación de Tenis de Baleares. El director insular de Deportes, Francisco Blasco, fue el encargado de concluir el acto.

Recuerda si eres entrenador, jugador, directivo de un club o de una federación, o estás relacionado de alguna forma con este maravilloso deporte y te gusta escribir y compartir las novedades y noticias de vuestra actividad deportiva, aquí puedes hacerlo gratuitamente y llegar a toda la comunidad.
deportebalear@gmail.com