Menorca Bàsquet: declaracions Paco Olmos

22 octubre 2010 | Por Redacción | Categoria: Baloncesto

Olmos no se fía

El técnico del Menorca ha comparecido ante los medios y ha expresado la dificultad que supone la visita a la pista del Meridiano Alicante. El balance de 0-3 es engañoso, ha dicho, por el nivel de juego exhibido muchos minutos.

Heurtel, el cervell debutarà a l’ACB

De hecho, el entrenador valenciano apunta que “la complejidad es máxima en todos los partidos fuera de casa. Ahora se trata de recuperar el nivel defensivo que exhibimos durante la pretemporada y que fue, un poco, la clave para ganar el primer partido y que en Badalona nos mantuvo. No podemos perder la filosofía y la esencia de nuestro juego. Hay que aumentar el nivel de agresividad e intensidad que exhibimos en el último partido”.

Olmos no es partidario de un partido abierto, por las características del equipo, “nuestras opciones de victoria pasan por llevar los partidos a 70 o menos puntos. Hay que jugar partidos cerrados, no permitir que el rival tenga ritmo, no permitir que nos hagan daño en nuestro aro, fijar sus focos de anotación y tener un comportamiento de máxima exigencia y nivel como reclama este partido”.

Marcadas estas premisas, Olmos valora el compromiso de la jornada 4, “es un partido importante, entre dos equipos llamados a sufrir por conseguir un objetivo que se hace duro, conforme pasa la temporada. Pero también hay que ser conscientes que Alicante ha perdido tres partidos, ¿pero cómo los ha perdido? Perdió en Vitoria que es una cancha prácticamente inexpugnable; el día de Fuenlabrada estaban 20 puntos arriba y habrá que saber porqué llegaron a esa situación; y el día del Cajasol iban ganando en el último cuarto y con el partido para poder disputarlo. Me quedo con los minutos buenos que han tenido, que han sido muchos, y que tenemos que intentar contrarrestar”.

La situación clasificatoria del equipo de Óscar Quintana es, pues, engañosa, “Alicante tiene unas virtudes, en su casa juega también con una defensa muy agresiva, de mucho contacto. Tiene dos jugadores que a nosotros nos dificulta mucha la situación, como Pape Sow y Andriuskevicius, dos ‘5’ de una gran estructura física, que nos demandará un trabajo extra. Un jugador que, ante la ausencia de Stojic, asume aún más responsabilidad, como es Erdogan, un grande de Europa y de esta Liga. Y recupera a Heurtel, que ante nosotros en pretemporada demostró ser un base de muchísimo talento individual, gran capacidad de 1c1, buen lanzamiento exterior y un muy buen jugador en campo abierto. Tendremos que estar muy alerta, porque con el balón en las manos es capaz de genera muchas situaciones de ataque para sí mismo”.

Analizados los pros y los contras, hay que ir a por la victoria, “la primera clave es demostrar ese nivel de defensa y segundo estar metidos en el partido. Ellos van a salir con mucha agresividad, con un baloncesto muy rápido de contraataque y transición, con muy claros los anotadores que tienen. Se trata de trasladarles un punto de ansiedad y precipitación para tener nuestra opción a la victoria”.

Olmos no es fia

El tècnic del Menorca Bàsquet ha comparegut davant els mitjans de comunicació i ha expressat la dificultat que suposa la visita a la pista del Meridiano Alicante. El balanç de 0-3 és enganyós, ha dit, pel nivell de joc exhibit durant molts minuts.

De fet, l’entrenador valencià apunta que «la complexitat és màxima en tots els partits fora de casa. Ara es tracta de recuperar el nivell defensiu que exhibim durant la pretemporada i que va ser, una mica, la clau per guanyar el primer partit i que a Badalona ens va mantenir. No podem perdre la filosofia i l’essència del nostre joc. Cal augmentar el nivell d’agressivitat i intensitat que exhibim en l’últim partit».

Olmos no és partidari d’un partit obert, per les característiques de l’equip, «les nostres opcions de victòria passen per portar els partits a 70 o menys punts. Cal jugar partits tancats, no permetre que el rival tingui ritme, no permetre que ens facin mal en el nostre cercle, fixar els seus focus d’anotació i tenir un comportament de màxima exigència i nivell com reclama aquest partit».

Marcades aquestes premisses, Olmos valora el compromís de la jornada 4, «és un partit important, entre dos equips cridats a patir per aconseguir un objectiu que es fa dur, a mesura que passa la temporada. Però també cal ser conscients que Alicante ha perdut tres partits, però com els ha perdut? Va perdre a Vitòria que és una pista pràcticament inexpugnable, el dia de Fuenlabrada estaven 20 punts amunt i caldrà saber per què van arribar a aquesta situació, i el dia del Cajasol anaven guanyant en l’últim quart i amb el partit per poder disputar-lo. Em quedo amb els minuts bons que han tingut, que han estat molts, i que hem d’intentar contrarestar».

La situació classificatòria de l’equip d’Óscar Quintana és, doncs, enganyosa, «Alicante té unes virtuts, a casa seva juga també amb una defensa molt agressiva, de molt contacte. Té dos jugadors que a nosaltres ens dificulta molt la situació, com Pape Sow i Andriuskevicius, dues ‘5 ‘ d’una gran estructura física, que ens demanarà un treball extra. Un jugador que, davant l’absència de Stojic, assumeix encara més responsabilitat, com és Erdogan, un gran d’Europa i d’aquesta Lliga. I recupera Heurtel, que davant nostre en pretemporada va demostrar ser un base de moltíssim talent individual, gran capacitat de 1C1, bon llançament exterior i un molt bon jugador en camp obert. Haurem d’estar molt alerta, perquè amb la pilota a les mans és capaç de genera moltes situacions d’atac per a si mateix».

Analitzats els pros i els contres, cal anar a per la victòria, «la primera clau és demostrar aquest nivell de defensa i segon estar ficats en el partit. Ells van a sortir amb molta agressivitat, amb un bàsquet molt ràpid de contraatac i transició, amb molt clars els anotadors que tenen. Es tracta d’traslladar un punt d’ansietat i precipitació per tenir la nostra opció a la victòria».

Recuerda si eres entrenador, jugador, directivo de un club o de una federación, o estás relacionado de alguna forma con este maravilloso deporte y te gusta escribir y compartir las novedades y noticias de vuestra actividad deportiva, aquí puedes hacerlo gratuitamente y llegar a toda la comunidad.
deportebalear@gmail.com