JM Berrocal: reflexiones

13 noviembre 2011 | Por Redacción | Categoria: Baloncesto

Disputado un cuarto del calendario regular de la Liga Adecco Oro 2011/12, Josep Maria Berrocal reflexiona, analiza y valora en voz alta el presente y el futuro en menorcabasquet.com en relación a la trayectoria colectiva e individual del grupo que dirige.

La victoria en la pista del Ford Burgos

«La valoración del partido en Burgos es muy positiva, porque es la primera victoria fuera de casa y es la segunda consecutiva. El equipo llevaba tiempo entrenando bien, sin ser capaz de transmitir lo que hacíamos en los entrenamientos a los partidos, y pienso que en dos partidos cerrados se ha visto que el equipo tiene la energía, el orgullo y el carácter como para ganar partidos difíciles. La importancia de esto se refleja en cómo lo celebramos todos al final del partido. Hacía mucho que esperábamos esta victoria fuera de casa y es un premio para todos».

Primera parte de la primera vuelta de la competición

«El equipo no está evolucionando tan rápido que quisiéramos, porque uno tiene ganas de que todo funcione rápido y ya. Pero esto es un añadido al mundo del deporte, todo requiere un cierto tiempo y pienso que estamos dando los pasos, poco a poco, que tocan. El primer partido contra el Breogán ya lo dije y he repetido que ya firmaría que todos los partidos pudiéramos jugar el último tiro con el balón en nuestras manos. Así fue en Lugo, donde empezamos la liga, un partido que podríamos haber ganado y así fue en Burgos. Metimos el último tiro en una acción individual, pero hay que trabajar mucho todo el partido para tener este último tiro. Y lo más importante, en cuanto a nuestra defensa, una cuestión que todo el mundo ha hablado mucho, también es un proceso en el que el jugador debe asimilar y debe ser consciente de las cosas. Y el otro día encajamos sólo 64 puntos. Si el equipo es consciente de que éste es el camino, lo haremos cada vez más minutos y más días. No hay otro camino. Y ofensivamente tenemos talento y tenemos que aprovecharlo mejor, tenemos que sacar más de las virtudes de cada jugador. Un aspecto muy importante de nuestro ataque es saber jugar contra defensas duras y no perder balones. Si conseguimos esa dureza en defensa y en ataque el equipo progresará bastante bien».

Los jugadores, uno por uno

«A partir de la base de que todo el mundo debe dar un paso adelante …»

Jorge Jiménez: «En Burgos tuvo un detalle muy importante, que no se ve muchas veces en el mundo del baloncesto. Primero, él gasta faltas para parar situaciones del equipo contrario que son importantes, para parar el juego, y eso le lleva a sumar cuatro faltas e ir al banquillo. Esto no lo hace todo el mundo y él lo asume y hace estas faltas. Y en un momento del partido que Dani (Pérez) está muy caliente y Jorge iba a entrar, él me dice que siga jugando Dani. Es un gran paso y la demostración de que caminamos hacia formar un gran equipo. Jorge es un jugador que si tiene confianza en sí mismo, y la está teniendo cada vez más, será un gran base, porque es capaz de dirigir y también de anotar mucho más de lo que se piensa».

Dani Pérez: «Viniendo del banquillo nos da muchas cosas. Los últimos partidos está anotando, pero nos ha dado sobre todo mucha intensidad defensiva. Es un jugador que tiene que creer que puede defender. Puede cometer errores, porque es joven y es comprensible. Pero por la edad que tiene es suficientemente maduro y cada vez más es capaz de dirigir más al equipo y ver lo que necesita el equipo en cada momento, no sólo anotar».

Romà Bas: «Antes del partido dije que creo ciegamente en él y le faltaba un buen partido. Sin ser un partido extraordinario, no fue un partido malo. Sumó y no restó. Salió más tranquilo, defendió muy bien, tuvo sus tiros, anotó una de dos y un triple. Defendió a Schraeder, un jugador que para nosotros era muy importante pararlo. Hizo un gran trabajo. Le falta un mejor partido, pero este es un primer paso para ver al Romà que todos queremos ver y que por eso fue uno de los primeros jugadores, junto con Dani Pérez, que fichamos, porque tenemos muy claro lo que nos puede dar».

David Navarro: «Ha hecho una evolución bestial. Al principio le costaba coger el rol protagonista dentro del equipo, de coger tiros importantes, y los dos últimos partidos el último tiro lo asume él. Incluso el otro día nos la jugamos con él y es el único tiro de campo que mete en todo el partido. Le transmitimos confianza y él la tiene. Lo ha hecho con el triple contra el Granada, con la canasta en Burgos y está anotando de muchas más maneras, en tiro, en triple, no sólo en penetración, está defendiendo mejor y está para asumir este rol. Alguien tiene que tirar del carro ofensivamente y David puede hacerlo, quiere hacerlo y lo está haciendo».

Marc Blanch: «Es el jugador que le está costando un poco más integrarse en el equipo. Pero pienso que es normal. Viene de un año de no jugar, viene antes de jugar en Mallorca dentro de un estilo muy diferente al nuestro. Pero es un jugador muy inteligente, que quiere jugar y que hará todo lo posible para jugar y lo conseguirá. Creo que está en una lucha entre lo que querría hacer y lo que le pedimos. Y cuando encuentre ese equilibrio de lo que puede dar y vea que puede dar muchas más cosas que no sólo anotar … Es como Dani, el día que anota nos da un plus más bestia, añadido a la consistencia, no pérdida de balones, tranquilidad … es lo mismo que puede hacer Marc. Puede ser buen defensor, puede aportar energía, puede aportar el carácter que le falta a este equipo… Marc tiene carácter como para jugar con orgullo y transmitirlo al equipo, puede dar contragolpes, puede dar líneas de pase y, a la vez, meter puntos. Si juega con esta tranquilidad lo conseguirá. Es de los jugadores que nos falta dar un paso adelante, porque los diez vamos juntos y en la misma dirección. Como le pasaba a Romà hace dos días, creo que lo conseguirá pronto. El del Melilla es un buen partido para conseguirlo y a la vez, también, tengo que decir a su favor que juega en el ‘3 ‘, que no es fácil para él porque muchas veces se encuentra gente más alta, y Melilla puede ser un rival bueno para él en este sentido. Intentaremos también ponerlo al ‘2 ‘, para que lo tenga más fácil».

César Bravo: «Los últimos partidos está jugando más. Nos puede dar defensa, energía, actividad, agresividad, líneas de pase, rebote, es capaz de coger a los jugadores importantes del rival y que no anoten. Lo hizo contra Granada con Francis Sánchez y en Burgos con Vinicius o Schraeder. Es un rol que no tenía nadie en el equipo y que él puede asumir bien. A su vez, debe ser consciente en ataque de sus virtudes y limitaciones, y cuando lo haga mejor además de en defensa, también nos aportará ofensivamente».

Andreu Matalí: «Es de los jugadores que, como Jorge, no se ve pero hace cosas muy importantes para el equipo. Viene para jugar en el ‘3 ‘, cuando ha estado mucho tiempo jugando al ‘4’. Ahora vuelve jugar en las dos posiciones por las circunstancias, que es poco agradecido a veces de cara al público, pero sin él, contra el Granada, no habríamos podido salir adelante cuando Óliver tiene faltas o ahora sin Taylor Coppenrath. Es un comodín muy importante. Además, es un jugador que lo pone todo por el equipo, por encima de cualquier aspecto individual. Nos puede dar poste bajo, defensa, muchas cosas, pero primero hará cualquier cosa por el equipo, juegue 5 o juegue 20 minutos. Mati tiene esta mentalidad que, poco a poco, vamos cogiendo todos y es clave para el desarrollo del equipo».

Roberto Morentin: «Ha jugado mucho tiempo con la mano lesionada. Ahora juega mejor y la mano la tiene cada vez mejor. Nos ha dado un plus contra Granada o Cáceres que, sin anotar, nos dio defensa, defensa de poste bajo, el espíritu que también aportan Urko o Dani, que es muy necesario. En el equipo tenemos tres capitanes y Urko, David y Rober están haciendo este trabajo de tirar del carro. Y cuando se recupere de la mano nos dará más puntos, empieza a jugar un poco al poste bajo, que lo tenía olvidado y puede jugar y tiene que estar un poco más tranquilo en las situaciones finales. Él es consciente de que puede hacerlo mejor, le enrabia un poquito, pero tiene ese carácter necesario y el equipo cree con él».

Urko Otegi: «Pienso que ha dado un paso adelante. En una entrevista concedida antes de empezar la liga dije que este año veríamos al mejor Urko. Hace más de dos meses y es así. Hace de capitán, tira del carro dando defensa, energía y actividad. Y, sin hacer nada especial, da todo este plus, defensa, rebotes, tapones, actividad, líneas de pase. Y con todo ello, a la vez consigue puntos. Ofensivamente aún podemos buscarlo un poco más y encontrar las mejores situaciones para él. Pero si sigue en esta línea en defensa es clave para nuestro equipo”.

Óliver Arteaga: «Ha dado un paso en pocos días. Viene de jugar contra el Granada, contra el que no estuvo muy bien; a principio de liga, en una situación difícil como fue contra el Breogán no estuvo bien. Y el otro día tiene que parar a uno de los mejores jugadores de la liga como es Phillip y juega mucho más duro, más agresivo y, a la vez, anotando. Fue un gran partido el suyo, está madurando bastante, está cada vez más fuerte. Estaba superemocionado al final del partido en Burgos, porque es consciente de que el equipo y él mejoran. En el momento que juegue un poco más duro y más inteligente en defensa, y como no tengo ningún tipo de duda con él ofensivamente, es un jugador clave para nosotros».

Joan Pardina: «No se habla demasiado de él, pero yo pienso que tiene un futuro en el mundo del baloncesto. Ha venido aquí para intentar ser jugador de baloncesto profesional. Aquí está dando su primer paso. Es un jugador inteligente, maduro, muy maduro para su edad. Aún no tiene los 18 años. Tiene talento, tiene puntos y que cuando se ponga fuerte físicamente tiene un futuro en el mundo del baloncesto. No sé a qué nivel, pero seguro que podrá vivir de esto si trabaja».

Taylor Coppenrath: «El hecho de que se quiera operar aquí y quedarse en Menorca para hacer la recuperación dice muchas cosas de él. Que se ha integrado en el equipo; que quiere volver, ya veremos cuánto tardará, porque no se le deben poner prisas; es un americano diferente, ha tenido la mala suerte que se ha lesionado, pero en este aspecto creo que elegimos la persona adecuada para integrarse en este grupo. Lo ha demostrado cuando ha decidido quedarse en la isla. No marcha, pasará la Navidad aquí, se opera y se recupera aquí. Esto es muy atípico en un jugador extranjero y eso quiere decir que es un jugador que cuando vuelva y sume se integrará rápidamente en nuestro equipo».

El futuro: Melilla

«Esta es la valoración que hacemos de la primera mitad de la primera vuelta. Este equipo irá a más, como ya dijimos al principio. Es un equipo que debe estar mucho mejor en la segunda vuelta. Pero de momento nos falta estar mejor en la segunda parte de la primera vuelta. Vamos por buen camino. A los aficionados decirles que tenemos un partido muy importante contra el Melilla y que es muy importante el apoyo que nos dan. Este equipo necesita este empuje por parte del público, porque a veces nos cuesta, y si lo tenemos yo creo que seremos capaces de jugar los 40 minutos. Ahora tenemos una primera oportunidad, el sábado, contra el Melilla. Es muy importante ganar y espero que con el apoyo de todos lo conseguiremos».


JM Berrocal: reflexions

 

Disputat un quart del calendari regular de la Lliga Adecco Or 2011/12, Josep Maria Berrocal reflexiona, analitza i valora en veu alta el present i el futur a menorcabasquet.com en relació a la trajectòria col·lectiva i individual del grup que dirigeix.

 

La victòria a la pista del Ford Burgos

 

“La valoració del partit a Burgos és molt positiva, perquè es la primera victòria fora de casa i és la segona consecutiva. L’equip portava temps entrenant bé, sense ser capaç de transmetre el què fèiem als entrenaments als partits, i penso que en dos partits tancats s’ha vist que l’equip té l’energia, l’orgull i el caràcter com per guanyar partits difícils. La importància d’això es reflexa en com vam celebrar-ho tots al final del partit. Feia molt que esperàvem aquesta victòria fora de casa i és un premi per tots”.

 

Primera part de la primera volta de la competició

 

“L’equip no està evolucionant tan ràpid que voldríem, perquè un té ganes que tot funcioni ràpid i ja. Però això va afegit al món de l’esport, tot requereix un cert temps i penso que estem donant els passos, poc a poc, que toquen. El primer partit contra el Breogán ja ho vaig dir i he repetit que ja firmaria que tots els partits poguéssim jugar el darrer tir amb la pilota a les nostres mans. Així va ser a Lugo, on vam començar la lliga, un partit que podríem haver guanyat i així va ser a Burgos. Vam ficar el darrer tir en una acció individual, però cal treballar molt tot el partit per tenir aquest darrer tir. I el més important, quant a la nostra defensa, un qüestió que tothom n’ha parlat molt, també és un procés en el qual el jugador ha d’assimilar i ha de ser conscient les coses. I l’altre dia vam encaixar només 64 punts. Si l’equip és conscient que aquest és el camí, ho anirem fem cada cop més minuts i més dies. No hi ha altre camí. I ofensivament tenim talent i hem d’aprofitar-ho millor, hem de treure més de les virtuts de cada jugador. Un aspecte molt important del nostre atac és saber jugar contra defenses dures i no perdre pilotes. Si aconseguim aquesta duresa en defensa i en atac l’equip progressarà bastant bé”.

 

Els jugadors, un per un

 

“A partir de la base que tothom ha de donar un pas endavant…”

 

Jorge Jiménez: “A Burgos va tenir un detall molt important, que no és veu moltes vegades al món del bàsquet. Primer, ell gasta faltes per parar situacions de l’equip contrari que són importants, per parar el joc, i això el porta a sumar quatre faltes i anar a la banqueta. Això no ho fa tothom i ell ho assumeix i fa aquestes faltes. I en un moment del partit que Dani (Pérez) està molt calent i Jorge anava a entrar, ell hem diu que continuï jugant Dani. És un gran pas i la demostració de que caminem cap a fer un gran equip. Jorge és un jugador que si té confiança en ell mateix, i l’està tenint cada cop més, serà un gran base, perquè és capaç de dirigir i també d’anotar molt més del què es pensa!”.

 

Dani Pérez: “Venint de banqueta ens dóna moltes coses. Els darrers partits està anotant, però ens ha donat sobretot molta intensitat defensiva. És un jugador que ha de creure que pot defensar. Pot cometre errors, perquè és jove i és comprensible. Però per l’edat que té és prou madur i cada cop més és capaç de dirigir més l’equip i veure el què necessita l’equip en cada moment, no només anotar”.

 

Romà Bas: “Abans del partit vaig dir que crec cegament en ell i li faltava un bon partit. Sense ser un partit extraordinari, no va ser un partit dolent. Va sumar i no va restar. Va sortir més tranquil, va defensar molt bé, va tenir els seus tirs, va anotar una de dos i un triple. Va defensar Schraeder, un jugador que per nosaltres era molt important parar-lo. Va fer una gran feina. Li falta un millor partit, però aquest és un primer pas per veure el Romà que tots volem veure i que per això va ser un dels primers jugadors, juntament amb Dani Pérez, que vam fitxar, perquè tenim molt clar el què pot donar”.

 

David Navarro: “Ha fet una evolució bestial. Al principi li costava agafar el rol protagonista dins l’equip, d’agafar tirs importants, i els dos últims partits el darrer tir l’assumeix ell. Fins i tot l’altre dia ens la juguem amb ell i és l’únic tir de camp que fica en tot el partit. Li transmetem confiança i ell la té. Ho ha fet amb el triple contra el Granada, amb la cistella Burgos i està anotant de moltes més maneres, en tir, en triple, no només en penetració, està defensant millor i està per aquest rol. Algú ha de tirar del carro ofensivament i en David pot fer-ho, vol ferho i ho està fent”.

 

Marc Blanch: “És el jugador que li està costant una mica més integrar-se a l’equip. Però penso que és normal. Ve d’un any de no jugar, ve abans de jugar a Mallorca dins d’un estil molt diferent al nostre. Però és un jugador molt intel·ligent, que vol jugar i que farà tot el possible per jugar i ho aconseguirà. Crec que està en una lluita entre el què voldria fer i el què li demanem. I quan trobi aquest equilibri del què pot donar i vegi que pot donar moltes més coses que no només anotar… És com en Dani, el dia que anota ens dóna un plus encara més bèstia, afegit a la consistència, no pèrdua de pilotes, tranquil·litat… és el mateix que pot fer en Marc. Pot ser bon defensor, pot aportar energia, pot aportar el caràcter que li falta a aquest equip… En Marc té caràcter com per jugar amb orgull i transmetre-ho a l’equip, pot donar contraatacs, pot donar línies de passada i, a la vegada, ficar punts. Si juga amb aquesta tranquil·litat ho aconseguirà. És dels jugadors que ens falta donar un pas endavant, perquè els deu anem junts i amb la mateixa direcció. Com li passava al Romà fa dos dies, penso que ho aconseguirà prest. El del Melilla és un bon partit per aconseguir-ho i a la vegada, també, tinc que dir a favor seu que juga al ‘3’, que no es fàcil per ell perquè moltes vegades es troba gent més alta, i Melilla pot ser un rival bo per ell en aquest sentit. Intentarem també posar-lo al ‘2’, perquè ho tingui més fàcil”.

 

César Bravo: “Els últims partits està jugant més. Ens pot donar defensa, energia, activitat, agressivitat, línies de passada, rebot, és capaç d’agafar els jugadors importants del rival i que no anotin. Ho va fer contra Granada amb Francis Sánchez i a Burgos a Vinicius o Schraeder. És un rol que no tenia ningú a l’equip i que ell pot assumir bé. A la vegada, ha de ser conscient en atac de les seves virtuts i limitacions, i quan ho faci millor a més de en defensa, també ens aportarà ofensivament”.

 

Andreu Matalí: “És dels jugadors que, com Jorge, no es veu però fa coses molt importants per l’equip. Ve per jugar al ‘3’, quan ha estat molt temps jugant al ‘4’. Ara torna jugar a les dues posicions per les circumstàncies, que és poc agraït a vegades de cara al públic, Però sense ell, contra el Granada, no hauríem pogut tirar endavant quan Óliver té faltes o ara sense Taylor Coppenrath. És un comodí molt important. A més, és un jugador que ho posa tot per l’equip, per sobre de qualsevol aspecte individual. Ens pot donar pal baix, defensa, moltes coses, però primer farà qualsevol cosa per l’equip, jugui 5 o jugui 20 minuts. Mati té aquesta mentalitat que, poc a poc, anem agafant tots i és clau pel desenvolupament de l’equip”.

 

Roberto Morentin: “Ha jugat molt temps amb la mà lesionada. Ara juga millor i la mà la té cada cop millor. Ens ha donat un plus contra Granada o Cáceres que, sense anotar, ens va donar defensa, defensa de pal baix, l’esperit que també aporten Urko o Dani, que és molt necessari. A l’equip tenim tres capitans i Urko, David i Rober estan fent aquesta feina de tirar del carro. I quan es recuperi de la mà ens donarà més punts, comença a jugar una mica al pal baix, que ho tenia oblidat i hi pot jugar i té que estar una mica més tranquil en les situacions finals. Ell és conscient que ho pot fer millor, li enrabia una miqueta, però té aquest caràcter necessari i l’equip creu amb ell”.

 

Urko Otegi: “Penso que ha fet un pas endavant. En una entrevista concedida abans de començar la lliga vaig dir que aquest any veuríem el millor Urko. Fa més de dos mesos i és així. Fa de capità, tira del carro donant defensa, energia i activitat. I, sense fer res especial, dona tot aquest plus, defensa, rebots, taps, activitat, línies de passada. I amb tot això, a la vegada aconsegueix punts. Ofensivament encara el podem buscar una mica més i trobar les millors situacions per ell. Però si segueix en aquesta línia en defensa és clau pel nostre equip”.

 

Óliver Arteaga: “Ha donat un pas en pocs dies. Ve de jugar contra el Granada, contra el que no va estar molt bé; a principi de lliga, en una situació difícil com va ser contra el Breogán no va estar bé. I l’altre dia ha de parar un dels millors jugadors de la lliga com és Phillip i juga molt més dur, més agressiu i, a la vegada, anotant. Va ser un gran partit d’ell, està madurant bastant, està cada cop més fort. Estava superemocionat al final del partit a Burgos, perquè és conscient que l’equip i ell milloren. En el moment que jugui una mica més dur i més intel·ligent en defensa, i com que no tinc cap tipus de dubte amb ell ofensivament, és un jugador clau per nosaltres”.

 

Joan Pardina: “No es parla massa d’ell, però jo penso que té un futur en el món del bàsquet. Ha vingut aquí per intentar ser jugador de bàsquet professional. Aquí està donant el seu primer pas. És un jugador intel·ligent, madur, molt madur per la seva edat. Encara no té els 18 anys. Té talent, té punts i que quan es fiqui físicament fort té un futur en el món del bàsquet. No sé a quin nivell, però segur que podrà viure d’això si treballa”.

 

Taylor Coppenrath: “El fet que es vulgui operar aquí i quedar-se a Menorca a fer la recuperació diu moltes coses d’ell. Que s’ha integrat a l’equip; que vol tornar, ja veurem quant tardarà, perquè no se li han de posar presses; un americà diferent, ha tingut la mala sort que s’ha lesionat, però en aquest aspecte crec que vam triar la persona adequada per integrar-se en aquest grup. Ho ha demostrat quan ha decidit quedar-se a l’illa. No marxa, passarà el Nadal aquí, s’opera i es recupera aquí. Això és molt atípic en un jugador estranger i això vol dir que és un jugador que quan torni i sumi s’integrarà ràpidament al nostre equip”.

 

El futur: Melilla

 

“Aquesta és la valoració que fem de la primera meitat de la primera volta. Aquest equip anirà a més, com ja vam dir al començament. És un equip que ha d’estar molt millor a la segona volta. Però de moment ens falta estar millor a la segona part de la primera volta. Anem per bon camí. Als aficionats dir-los que tenim un partit molt important contra el Melilla i que és molt important el suport que ens donen. Aquest equip necessita aquesta empenta per part del públic, perquè a vegades ens costa, i si la tenim jo penso que serem capaços de jugar els 40 minuts. Ara tenim una primera oportunitat, dissabte, contra el Melilla. És molt important guanyar i espero que amb el suport de tots ho tirarem endavant”.

 

Recuerda si eres entrenador, jugador, directivo de un club o de una federación, o estás relacionado de alguna forma con este maravilloso deporte y te gusta escribir y compartir las novedades y noticias de vuestra actividad deportiva, aquí puedes hacerlo gratuitamente y llegar a toda la comunidad.
deportebalear@gmail.com