COMUNICADO DE LA FFIB SOBRE LOS INCIDENTES DE ALARÓ

20 marzo 2017 | Por Rafel Gelabert | Categoria: Fútbol, Noticias FFIB

.

Comunicado de la FFIB

Ante la vergonzosa actitud de un grupo de espectadores del partido Alaró-Collerense de infantiles del pasado domingo, la FFIB quiere apelar de nuevo a los clubes para que colaboren activamente a erradicar cualquier tipo de violencia, dentro y fuera de los campos de fútbol.

El Comité de Competición tiene ahora la palabra para estudiar la invasión del terreno de juego por parte de espectadores de ambos equipos, que motivó la suspensión del encuentro.

Por otra parte, la Comisión Antiviolencia de la FFIB se reunirá cuanto antes para evaluar los hechos y tomar decisiones que eviten la repetición de unas imágenes que avergüenzan a toda la familia futbolística.

PARES QUE FAN EMPEGUEÏR

Un grup de salvatges barallant-se a cops de puny davant els seus fills és una imatge que pensàvem era pròpia de paísos tercermundistes. Però no, els fets s’havien produït a Alaró i, per més vergonya nostra, en el camp de futbol durant un partit d’infantils!

Com a president de la Federació trob aquests fets molt greus i demanaré que s’apliqui la màxima condemna per part de la justícia esportiva i, si és el cas, de la justícia ordinària.

Són escenes que no se poden tolerar en una societat civilitzada. Sempre hem dit que la FFIB ha de procurar que els futbolistes federats del nostre Futbol Base progressin com a esportistes i també com a persones i com a ciutadans.

Què varen aprendre aquests infantils de l’Alaró i del Collerense quan els pares i familiars s’insultaven i se pegaven?

Des de la Federació sempre hem lluitat contra la violència i vàrem crear una Comissió amb tal motiu, a més de propugnar campanyes contra l’insult i els comportaments antiesportius. De fet, la violència dins els camps de futbol ha anat minvant enn els darrers anys, gràcies a la professionalitat dels àrbitres i la sensibilització de la societat balear.

Però els fets d’Alaró i l’agressió a un àrbitre de 18 anys a Llucmajor fa pocs dies mos fa tornar a la dura realitat: encara hi ha energúmens que utilitzen els insults i la violència per fer valer els seus arguments.

No queda més que demanar disculpes a la societat per uns fets que fan empagueïr a tothom, i sobretot als joves futbolistes d’Alaró i Collerense.

Petició als pares de futbolistes: no faceu empegüeir als vostres fills des de la grada, i una petició formal als clubs: hem de prendre mesures tots plegats per fer fora dels terrenys de joc als que promouen la violència, que sempre comença amb les agressions verbals.

Entre tots ho aconseguirem.

Miquel Bestard

President de la FFIB