La Comisión del 75 aniversario presenta el calendario de actos para conmemorar el 75 aniversario del club

31 marzo 2017 | Por Rafel Gelabert | Categoria: comunicados, Fútbol

ATB. 75 aniversario del club (7)

Destaca la gran exposición de fotografías, trofeos y objetos, que se inaugurará el 9 de mayo en el Caixa Fòrum y la gran gala del 75 aniversario, con la emisión del documental elaborado por IB3 Televisión el próximo 8 de septiembre en el Conservatorio Superior de las Islas Baleares.

Toni Salas 75 A

Esta mañana ha tenido lugar en Son Malferit, la presentación del calendario de actos del 75 aniversario que ha elaborado a lo largo de tres meses la Comisión del 75 aniversario. Ha ejercido de portavoz para explicar lo que se hará, Antoni Salas, presidente de la Comisión, acompañado por el director deportivo, Patrick Messow y por el presidente de la Federación Balear de Fútbol, ​​Miquel Bestard. Al acto, se ha dado a conocer además del programa, la botella conmemorativa del 75 aniversario de vino de Mallorca que se venderá junto con una revista histórica de 38 páginas escrita por el historiador Toni Salas, quien ha detallado en dos libros, la trayectoria del club.  Salas ha hecho un brindis deseando que el club llegue a los 100 años de historia y que al cumplir los 76, sea una realidad volver en el Estadio Balear y si es posible, en este final de temporada, el equipo consiga clasificarse los playoffs. El acto ha sido un punto de encuentro de la familia balear, ya que han participado del acto tanto el entrenador actual, Josico, como técnicos que han marcado mucho en este club, como es el caso de Nico López, quien precisamente será el seleccionador de los ex jugadores que disputarán un partido contra los veteranos, dentro de los actos programados. Han participado en el acto jugadores del primer equipo como Esteban, Fullana, Biel Guasp, Kike López, Julio Delgado y Chando y también ex jugadores referentes como Toni Perelló, Miguel Parma, Joan Tablero, Miquel Ferragut, José Molina, Ramón Calatayud, Rodri, Jolià Bueno, Rafael Fita y Andreu Listón. A continuación se detalla el calendario de actos. CALENDARIO DE ACTOS DEL 75 ANIVERSARIO DEL ATLÉTICO BALEARES – 31 de marzo: presentación por parte de la Comisión del 75 aniversario de la botella de vino y Folleto histórico edición conmemorativos del 75 aniversario en los medios de comunicación. Explicación del calendario de actos. 12.30 horas en Recuperatb de Son Malferit.- 9 de mayo: inauguración a cargo del presidente, Ingo Volckmann, de la exposición «75 años de Atlético Baleares» en el Caixa Forum. La muestra estará a disposición del público hasta el 26 de mayo. Recopilación de fotografías, objetos y trofeos de los mejores momentos del club.- 26 de mayo: Diferentes actos. Enterrada de bandera del Atlético Baleares a las 10.00 horas de la mañana en el Consejo de Mallorca. Permanecerá todo el fin de semana. A las 11.00 horas se colgarà también otra bandera en el balcón de Cort. 11:30 en la plaza de Cort, explicación campaña «balearica, cuelga tu bandera», acción que persigue animar a los balearicos a colgar su bandera blanco, azul en los balcones de Palma durante el fin de semana.A las 19:30 horas en Son Malferit, partido entre los veteranos de la ATB y una selección de ex jugadores balearicos convocados por el seleccionador, Nico López. Después del partido, torrada popular y concierto en Son Malferit.

27 de mayo: misa commerativa al Esgléssia del Sagrado Corazón de Palma (por su proximidad a Son Canals), en memoria de las almas de los directivos, socios, entrenadores, jugadores, aficionados y simpatizantes de la ATB, muertos al largo de estos 75 años. Será a las 20:00 horas.

8 de septiembre. Gran gala del Atlético Baleares en el Conservatorio Superior de las Islas Baleares de Palma, a las 19:00 horas. Proyección del reportaje-documental elaborado por el departamento de Deportes de IB3 Televisión sobre los 75 años de la ATB. Desde el mes de febrero, IB3 Radio también está dedicando una sección semanal a contar la historia del Atlético Baleares cada jueves en el programa Zona Mixta.

También en la gala, entrega de 4 ferrerets de oro a 4 en: personalidades claves en la historia del club, a propuesta de la Comisión. Concedidos a la hija de Antoni Forteza (presidente fundador del Atlético), en la limpia de Bartolomeu Llabrés (presidente fundador del Baleares), a la hija de Pedro Sierra (primer presidente del Atlético Baleares) y Rafael Fita (último jugador en marcar en el estadio de Son Canals y primero en hacerlo en el Estadio Balear).

Septiembre (pendiente de concretar fecha). Entrega de la insignia de oro y brillantes de la ATB al presidente de Globalia, Juan José Hidalgo, por su apoyo incondicional al club durante años. Será un partido de liga y Ingo Volckmann le entregará minutos antes y será Hidalgo quien hará el saque de honor.

Septiembre (pendiente de concretar fecha): descubrimiento del avión de Air Europa, patrocinador del club, rotulado con el escudo del 75 aniversario de la ATB.

Septiembre: presentación de la camiseta del 75 aniversario para la afición. Visitas a escuelas de jugadores e historiadores del club para explicar la trayectoria de la ATB y entregar el póster del dibujante Bibi, aficionado balearico, del once de la temporada 2016-17.

Septiembre: «75 años, 75 nombres históricos«. A partir de la presentación del equipo en el torneo Brondo y durante las 14 jornadas siguientes de partidos disputados en Son Malferit la temporada 2017-18, descubrimiento de 75 butacas bautizadas con los nombres de las personas que han hecho grande este club. Serán la primera hilera de butacas para que queden como legado y quede representada la historia para que la tenga presente el fútbol base y la afición. Cada partido se descubrirán 5 nombres hasta llegar a los 75.

Josico Previa Prat

Fulli Previa Prat

 

[FAG id=240132]


 

La Comissió del 75 aniversari presenta el calendari d’actes per commemorar el 75 aniversari del club

 

Destaca la gran exposició de fotografies, trofeus i objectes, que s’inaugurará el 9 de maig al Caixa Fòrum i la gran gala del 75 aniversari, amb l’emissió del documental elaborat per IB3 Televisió el pròxim 8 de setembre al Conservatori Superior de les Illes Balears.

 

Avui dematí ha tengut lloc a Son Malferit, la presentació del calendari d’actes del 75 aniversari que ha elaborat al llarg de tres mesos la Comissió del 75è aniversari. Ha exercit de portaveu per explicar el que es farà, Antoni Salas, president de la Comissió, acompanyat pel director esportiu, Patrick Messow i pel president de la Federació Balear de Futbol, Miquel Bestard.

 

Al acte, s’ha donat a conèixer a més del programa, la botella commemorativa del 75 aniversari de vi de Mallorca que es vendrà juntament amb una revista històrica de 38 pàgines escrita per l’historiador Toni Salas, qui ha detallat en dos llibres, la trajectòria del club. Salas ha fet un brindis desitjant que el club arribi als 100 anys d’història i que en complir els 76, sigui una realitat tornar a l’Estadi Balear i si és possible, en aquest final de temporada, l’equip aconsegueixi classificar-se pels playoffs.

 

L’acte ha estat un punt de trobada de la família baleàrica, ja que han participat de l’acte tant l’entrenador actual, Josico, com tècnics que han marcat molt en aquest club, com és el cas de Nico López, qui precisament serà el seleccionador dels ex jugadors que disputaran un partit contra els veterans, dins dels actes programats. Han participat a l’acte jugadors del primer equip com Esteban, Fullana, Biel Guasp, Kike López, Julio Delgado i  Chando i també ex jugadors referents com Toni Perelló, Miquel Parma, Joan Tauler, Miquel Ferragut, José Molina, Ramón Calatayud, Rodri, Jolià Bueno, Rafel Fita i Andreu Llistó.

 

A continuació es detalla el calendari d’actes.

 

CALENDARI D’ACTES DEL 75 ANIVERSARI DE L’ATLÈTIC BALEARS

 

–      31 de març: presentació per part de la Comissió del 75 aniversari de la botella de vi i futlletó històric edició commemoratius del 75 aniversari als mitjans de comunicació. Explicació del calendari d’actes. 12.30 hores al Recuperatb de Son Malferit.

–      9 de maig: inauguració a càrrec del president, Ingo Volckmann, de l’exposició «75 anys d’Atlètic Balears» al Caixa Fòrum. La mostra estarà a disposició del públic fins dia 26 de maig. Recopilació de fotografies, objectes i trofeus dels millors moments del club.

–      26 de maig: Diferents actes. Colgada de bandera de l’Atlètic Balears a les 10.00 hores del dematí al Consell de Mallorca. Romandrà tot el cap de setmana. A les 11.00 hores es colgarà també una altra bandera a la balconada de Cort. 11:30 a la plaça de Cort, explicació campanya «Balearico, penja la teva bandera», acció que persegueix animar als balearicos a penjar la seva bandera blanc-i-blava a les balconades de Palma durant el cap de setmana.

A les 19:30 hores a Son Malferit, partit entre els veterans de l’ATB i una selecció d’ex jugadors balearicos convocats pel seleccionador, Nico López. Després del partit, torrada popular i concert a Son Malferit.

–      27 de maig: missa commerativa a l’Esgléssia del Sagrat Cor de Palma (per la seva proximitat a Son Canals), en memòria de les ànimes dels directius, socis, entrenadors, jugadors, aficionats i simpatitzants de l’ATB, morts al llarg d’aquests 75 anys. Serà a les 20:00 hores.

–      8 de setembre. Gran gala de l’Atlètic Balears al Conservatori Superior de les Illes Balears de Palma, a les 19:00 hores. Projecció del reportatge-documental elaborat pel departament d’Esports d’IB3 Televisió sobre els 75 anys de l’ATB. Des del mes de febrer, IB3 Ràdio també està dedicant una secció setmanal a contar la història de l’Atlètic Balears cada dijous al programa Zona Mixta.

També a la gala, lliurament de 4 ferrerets d’or a 4 a: personalitats claus en la història del club, a proposta de la Comissió. Concedits a la filla d’Antoni Forteza (president fundador de l’Atlètic), a la neta de Bartolomés Llabrés (president fundador del Baleares), a la filla de Pedro Serra (primer president de l’Atlètic Balears) i Rafel Fita Olivar (darrer jugador en marcar a l’estadi de Son Canals i primer en fer-ho a l’Estadi Balear)

–      Setembre (pendent de concretar data). Entrega de la insígnia d’or i brillants de l’ATB al president de Globalia, Juan José Hidalgo, pel seu suport incondicional al club durant anys. Serà a un partit de lliga i Ingo Volckmann li entregarà minuts abans i serà Hidalgo qui farà la treta d’honor.

–      Setembre (pendent de concretar data): descobriment de l’avió d’Air Europa, patrocinador del club, retolat amb l’escut del 75 aniversari de l’ATB.

–      Setembre: presentació de la camiseta del 75 aniversari per a l’afició. Visites a escoles de jugadors i historiadors del club per explicar la trajectòria de l’ATB i entregar el pòster del dibuixant Bibi, aficionat balearico, de l’onze de la temporada 2016-17.

Setembre: «75 anys, 75 noms històrics». A partir de la presentació de l’equip al torneig Brondo i durant les 14 jornades següents de partits disputats a Son Malferit la temporada 2017-18, descobriment de 75 butaques batiades amb els noms de les persones que han fet gran aquest club. Seran la primera filera de butaques perquè quedin com a legat i quedi representada la història perquè la tengui present el futbol base i l’afició. Cada partit es descobriran 5 noms fins arribar als 75.

 

Recuerda si eres entrenador, jugador, directivo de un club o de una federación, o estás relacionado de alguna forma con este maravilloso deporte y te gusta escribir y compartir las novedades y noticias de vuestra actividad deportiva, aquí puedes hacerlo gratuitamente y llegar a toda la comunidad.
deportebalear@gmail.com