Un Santamarier con un gran futuro

12 marzo 2012 | Por Redacción | Categoria: Entrevistas

Pepo Romero Alonso
David Frau

Cuando nos llega la gran noticia desde Moscú, un gran santamarier había conseguido la tercera posición pensé que no podíamos perder la oportunidad de entrevistarlo.
Nació en Palma. Cuando tenía dos años, su familia decidió venir a vivir a Santa Maria del Camí. Empezó en el Colegio Público Melcior Rosselló y Simonet, hasta los 15 años, cuando entró al «EBE» (Escuela Balear del Deporte.)

¿Por qué varas elegir el ciclismo?
Pues como casi todos los niños empecé con el fútbol, ​​jugaba al fútbol, ​​aquí en mi pueblo, el CD Santa María, hasta la categoría cadete, pero años antes, ya iba con mi tío a voltear toda Mallorca y me vino la curolla del ciclismo. Así que a los 15 años, colgué las botas de fútbol, ​​para recoger la bicicleta.

¿Qué equipos has defendido?
Empecé en el P.C. Establecimientos, después pasé al Club Ciclista de Inca (BIN-BIT). Pero cuando era cadete de segundo año, fiché por el Unión Ciclista San Sebastián de los Reyes (Madrid) hasta ahora. Pero en las carreras que se disputan en Baleares, estoy cedido al «BIN-BIT» de Inca.

¿Cuál es tu palmarés?

Cadete de primero:
1er clasificado de Baleares en velocidad.
1er clasificado de Baleares en scratch.
Campeón de España en scratch.
Subcampeón de España en velocidad por equipo.

Cadete de segundo:
2 º en el campeonato de Baleares de Fondo.
2 º en el campeonato de Baleares de montaña.
Campeón de España por velocidad por equipos.
Subcampeón de España en velocidad.
Bronce de España de 500 metros.
1er Clasificado en el trofeo Ciudad Real (Madrid).
4 º Clasificado de la etapa Asturcántabro (Asturias)
1er Trofeo San Sebastián de los Reyes (Madrid)
2 º clasificado en el trofeo de Parla de Madrid.
Campeón de España en contra-reloj por equipos.

Junior:
Subcampeón de Velocidad (pista).
Campeón de Baleares de fondo (carretera).
Subcampeón de España de Madison.
Campeón de España de velocidades por equipos.
Campeón de España de Scratch por equipos.
Bronce en el Mundial de Moscú (madison)

Dicen que el ciclismo es muy sacrificado, ¿qué opinas?
Tienes toda la razón, es muy sacrificado. La mayoría de veces, no puedes salir con los amigos, porque al día siguiente tienes carrera o entrenamiento. En el verano, es cuando hay la mayoría de carreras y no te puedes ni exponer al sol porque es un factor de cansancio, por tanto, no puedes ir ni a la playa con los compañeros.
Durante la pretemporada entrenamos mas de cinco horas diarias, por la mañana, gimnasio y natación y por la tarde, dos horas de entrenamiento por carretera.
En la temporada, cuando estaba en el EBE, hacíamos tres horas por la mañana y dos el tarde en pista, y mientras estudiante.

¿Qué piensas de nuestro pueblo, Santa María?
Es un pueblo que me gusta muchísimo, tiene mucha buena gente y grandes amigos.
Por otra parte, si hablamos sobre el tema del ciclismo, pienso que se podría aprovechar la volteadora de Ca Andreu, ya que tenemos un club de ciclista («Caldentey») y muchos de aficionados a este deporte. Sería una gran e importante inversión para Santa María
.
Es caro practicar este deporte?
La verdad que no regalan nada. En las carreras de la Península, que no son campeonatos de España, me tengo que pagar de mi bolsillo, cada vez, el billete para yo y el de la bicicleta, y suman, casi, unos 200 euros. Más si, por ejemplo, agujero una rueda de tubular, son 75 euros, la bicicleta nos consta unos 4.500 euros. O sea que es un deporte sacrificado y caro.

Recibes algún tipo de subvención de nuestro ayuntamiento?
Hace dos años pedí una ayuda porque había hecho campeón de España, y finalmente, no la recibí, el concejal en respondió que no había dinero para nadie.
Hace unos meses la volví a pedir porque había conseguido el tercer puesto en el campeonato del Mundo en Moscú y por ahora, todavía no he tenido respuesta.
La diferencia es que otros ayuntamientos de Mallorca, como el de sa Pobla o Salines, dan ayudas o subvenciones a los ciclistas más destacados.

Muchas gracias y que tengas una vida deportiva larga y provechosa, con muchos de éxitos.

 

Un Santamarier amb un gran futur

 

Pepo Romero Alonso

David Frau

 

 

 

Quan ens arriba la gran noticia des de Moscou, un gran santamarier havia aconseguit la tercera posició  vaig pensar que no podíem perdre l’oportunitat d’entrevistar-lo.

Va néixer a Palma. Quan tenia dos anys, la seva família decidí venir a viure a Santa Maria del Camí. Començà al Col·legi  Públic Melcior Rosselló i Simonet, fins als 15 anys, quan va entrar a  l’»EBE» (Escola Balear de l’Esport.)

 

 

Per què vares triar el ciclisme?

Doncs com quasi  tots els nins vaig començar amb el futbol, jugava a futbol, aquí al meu poble, al C.D Santa Maria, fins a la categoria cadet, però anys abans, ja anava amb el meu oncle a voltejar arreu de Mallorca i me va venir la curolla del ciclisme. Així que als 15 anys, vaig penjar les botes de futbol, per collir la bicicleta.

 

 

Quins equips has defensat?

Vaig començar al P.C. Establiments, desprès vaig passar al Club Ciclista d’Inca (BIN-BIT). Però quan era cadet de segon any, vaig fitxar pel Unió Ciclista San Sebastián de los Reyes (Madrid) fins ara. Però a les carreres que es disputen a Balear, estic cedit al «BIN-BIT» d’Inca.

 

Quin és el teu palmarès ?

 

Cadet de primer:

1er classificat de Balears en velocitat.

1er classificat de Balears en scratch.

Campió d’Espanya en scratch.

Subcampió d’Espanya en velocitat per equip.

 

Cadet de segon:

2n al campionat de Balears de Fondo.

2n al campionat de Balears de muntanya.

Campió d’Espanya per velocitat per equips.

Subcampió d’Espanya en velocitat.

Bronze d’Espanya de 500 metres.

1er Classificat al trofeu Ciudad Real (Madrid).

4rt Classificat de l’etapa Asturcántabro (Astúries)

1er Trofeu San Sebastián de los Reyes (Madrid)

2n classificat al trofeu de Parla de Madrid.

Campió d’Espanya a contra-rellotge per equips.

 

Júnior:

Subcampió de Velocitat (pista).

Campió de les Balears de fondo (carretera).

Subcampió d’Espanya de Madison.

Campió d’Espanya de velocitats per equips.

Campió d’Espanya de Scratch per equips.

Bronze  al Mundial de Moscou (madison)

 

Diuen que el ciclisme és molt sacrificat, què n’opines?

Tens tota la raó, és molt sacrificat. La majoria de vegades, no pots sortir amb els amics, perquè l’endemà tens carrera o entrenament. En l’estiu, és quan hi ha la majoria de carreres i no te pots ni exposar  al sol perquè es un factor de cansament, per tant, no pots anar ni a la platja amb els companys.

Durant la pretemporada entrenem mes de cinc hores diàries, pel matí, gimnàs i natació i l’horabaixa,  dues hores d’entrenament per carretera.

A la temporada, quan estava a l’EBE, fèiem tres hores el dematí i dues el horabaixa a pista, i mentre estudiant.

 

Què penses del nostre poble, Santa Maria?

És un poble que m’agrada moltíssim, té molta bona gent i grans amics.

Per altra part, si parlem sobre el tema del ciclisme, penso que es podria aprofitar la voltadora de Ca n’Andria, ja que tenim un club de ciclista (“Caldentey”) i molts d’aficionats a aquest esport. Seria una gran i important inversió per Santa Maria

.

És car practicar aquest esport?

La veritat que no regalen res. En les carreres de la Península, que no són campionats d’Espanya, m’he de pagar de la meva butxaca, cada vegada, el bitllet per jo i el de la bicicleta, i sumen, gairebé, uns 200 euros. Més si, per exemple, forat una roda de tubular, són 75 euros, la bicicleta ens consta uns 4.500 euros. O sigui que és un esport sacrificat i car.

 

Reps algun tipus de subvenció del nostre ajuntament?

Fa dos anys vaig demanar una ajuda perquè havia fet campió d’Espanya, i finalment, no la vaig rebre, el regidor en respongué que no hi havia doblers per ningú.

Fa uns mesos la vaig tornar a demanar perquè havia aconseguit el tercer lloc en el campionat del Món a Moscou i per ara, encara no he tingut resposta.

La diferència és que altres ajuntaments de Mallorca, com el de sa Pobla o ses Salines, donen ajudes o subvencions als ciclistes més destacats.

 

Moltes gràcies i que tinguis una vida esportiva llarga i profitosa, amb molts d’èxits.

 

Recuerda si eres entrenador, jugador, directivo de un club o de una federación, o estás relacionado de alguna forma con este maravilloso deporte y te gusta escribir y compartir las novedades y noticias de vuestra actividad deportiva, aquí puedes hacerlo gratuitamente y llegar a toda la comunidad.
deportebalear@gmail.com