Menorca Bàsquet: declaracions del doctor Nando Salom

26 agosto 2010 | Por Redacción | Categoria: Baloncesto

L’experiència, els resultats i el nom que s’ha fet dins d’un món de grans especialistes, el de la medicina esportiva, reclamen atenció quan parla el doctor Nando Salom. El responsable mèdic ha diagnosticat un equip sa i poderós.

Només falta per passar Raviv Limonad per la consulta del metge menorquí. Les revisions físiques de la resta de jugadors han deixat bones sensacions a Salom, “en línies generals estic content. No tenim cap jugador amb cap gran problema que, inicialment, el pugui condicionar. És un equip molt jove, excepció feta de Diego Sánchez, això es un avantatge. Són jugadors que no estan molt gastats, no han patit moltes lesions, no estan maltractats per l’esport professional”.

Un primer argument positiu de cara a activar el programa de medicina preventiva, “ningú no arrossega cap lesió crònica, ni els han deixat cap seqüela, pròpies d’un món que a vegades es precipita en la recuperació de les lesions». Per altra banda, “no som un equip amb molta talla i molt pes. Una de les nostres qualitats a explotar serà la mobilitat, per les característiques dels jugadors i, per com crec que l’entrenador voldrà jugar, crec que ens ajudarà i afavorirà”.

Posats a destacar noms, el doctor Salom es queda amb dos. “Les qualitats de Donaldson ja les vam patir la temporada passada. És molt àgil, amb molta potència de salt i, durant el reconeixement, he pogut detectar un gran esperit competitiu”. L’altre jugador que destaca físicament “és Cuthbert Victor. Són jugadors de raça negra en els quals la potència, agilitat i salt els vénen per les seves condicions genètiques. En el cas de Victor hi ha que destacar que en algunes proves ha tingut millors resultats que l’any passat”.

Salom és el responsable dels serveis mèdics del primer equip del bàsquet balear des de fa 16 anys. La seva feina en prevenció de lesions, anàlisis, diagnòstics i recuperacions té un recorregut notable, i no només en el món de la pilota grossa. La seva paraula és sàvia.

I en aquests primers dies de pretemporada té clars els objectius que, com a metge esportiu, ha d’assolir: “primer, valorar l’estat de salut i l’actitud esportiva dels nous jugadors i controlar els que ja estaven amb nosaltres.  El segon objectiu és fer una sèrie de proves de la valoració funcional i quines són les seves qualitats fisiques primordials i a quin nivell de condicions físiques arriben a la pretemporada”.

A partit d’aquí, el doctor Salom dissenya un programa individual per a cada jugador i elabora l’estratègia a seguir, des de la seva àrea, per fer una bona feina en la prevenció de lesions i com a complement als entrenaments.

El diagnóstico del doctor Salom

La experiencia, los resultados y el nombre que se ha hecho dentro de un mundo de grandes especialistas, el de la medicina deportiva, reclaman atención cuando habla el doctor Nando Salom. El responsable médico del Menorca Bàsquet ha diagnosticado un equipo sano y poderoso.

Sólo falta por pasar Raviv Limonad por la consulta del médico menorquín. Las revisiones físicas del resto de jugadores han dejado buenas sensaciones en Salom, «en líneas generales estoy contento. No tenemos ningún jugador con ningún gran problema que, inicialmente, lo pueda condicionar. Es un equipo muy joven, a excepción de Diego Sánchez, esto es un ventaja. Son jugadores que no están muy gastados, no han sufrido muchas lesiones, no están maltratados por el deporte profesional».

Un primer argumento positivo de cara a activar el programa de medicina preventiva, «nadie arrastra ninguna lesión crónica, ni les han dejado ninguna secuela, propias de un mundo que a veces se precipita en la recuperación de las lesiones». Por otra parte, «no somos un equipo con mucha talla y mucho peso. Una de nuestras cualidades a explotar será la movilidad, por las características de los jugadores y, por como creo que el entrenador querrá jugar, creo que nos ayudará y favorecerá».

Puestos a destacar nombres, el doctor Salom se queda con dos. «Las cualidades de Donaldson ya las sufrimos la temporada pasada. Es muy ágil, con mucha potencia de salto y, durante el reconocimiento, he podido detectar un gran espíritu competitivo». El otro jugador que destaca físicamente «es Cuthbert Victor. Son jugadores de raza negra en los que la potencia, agilidad y salto les vienen por sus condiciones genéticas. En el caso de Victor hay que destacar que en algunas pruebas ha tenido mejores resultados que el año pasado».

Salom es el responsable de los servicios médicos del primer equipo del baloncesto balear desde hace 16 años. Su trabajo en prevención de lesiones, análisis, diagnósticos y recuperaciones tiene un recorrido notable, y no sólo en el mundo de la canasta. Su palabra es sabia.

Y en estos primeros días de pretemporada tiene claros los objetivos que, como médico deportivo, tiene que alcanzar: «primero, valorar el estado de salud y la actitud deportiva de los nuevos jugadores y controlar los que ya estaban con nosotros. El segundo objetivo es hacer una serie de pruebas de la valoración funcional y cuáles son sus cualidades físicas primordiales y a qué nivel de condiciones físicas llegan a la pretemporada».

A partir de aquí, el doctor Salom diseña un programa individual para cada jugador y elabora la estrategia a seguir, desde su área, para hacer un buen trabajo en la prevención de lesiones y como complemento a los entrenamientos. El Menorca Bàsquet está, un año más, en buenas manos.

Recuerda si eres entrenador, jugador, directivo de un club o de una federación, o estás relacionado de alguna forma con este maravilloso deporte y te gusta escribir y compartir las novedades y noticias de vuestra actividad deportiva, aquí puedes hacerlo gratuitamente y llegar a toda la comunidad.
deportebalear@gmail.com