El Mallorca vol fer el nou Lluís Sitjar enmig del parc de la Riera

28 septiembre 2012 | Por Redacción | Categoria: comunicados, Fútbol

L’Ajuntament de Palma, que està disposat a col·laborar amb l’entitat, rebutjarà aquesta possibilitat, ja que considera que va més enllà del sentit comú

El Reial Mallorca pretén situar el nou Lluís Sitjar ben enmig del parc de la Riera. La proposta fou traslladada a l’Ajuntament de Palma just abans de l’estiu i Cort ara està pendent de la visita dels representants del Reial Mallorca per oficialitzar la seva resposta.

Tot i la predisposició del Consistori palemesà per col·laborar amb el Mallorca, el regidor d’Urbanisme, Jesús Valls, té clar que la resposta no podrà ser positiva. Les raons són múltiples i variades, però des del departament d’Urbanisme de Cort es considera que situar el nou Lluís Sitjar ben enmig del parc de la Riera va més enllà del sentit comú. De fet, fonts municipals asseguraren ahir que des de la Sala s’intentaran superar totes les dificultats que ara mateix comporta la construcció del nou Lluís Sitjar, però que hi ha coses impossibles. Ubicar l’estadi enmig del parc de la Riera es considera des d’Urbanisme del tot inviable.

El Reial Mallorca pretenia, situant el nou Lluís Sitjar enmig del parc de la Riera, solucionar les enormes dificultats que hi ha per encabir el nou estadi al solar que ara ocupa el vell camp. De fet, i des del primer moment, el Mallorca ja anuncià que li farien falta al voltant de 32.000 metres quadrats, que ara són de propietat municipal, per poder desenvolupar el projecte. A més, els problemes que planteja l’existència del torrent es resoldrien amb el canvi d’ubicació. La proposta del Mallorca, evidentment, comportava que el terreny on ara s’ubica el Lluís Sitjar passaria a ser de propietat municipal.

El Mallorca estudià també la possibilitat de fer el nou estadi als terrenys municipals de l’antic canòdrom, però els arquitectes rebutjaren aquesta opció, ja que són insuficients.

L’Ajuntament de Palma, així les coses, dirà no, i amb rotunditat, a la possibilitat de situar el Lluís Sitjar enmig del parc de la Riera. Ara bé, des de Cort sempre s’ha insistit al Reial Mallorca en la necessitat que el projecte que presenti la Societat Anònima Esportiva sigui solvent des del punt de vista econòmic i que vingui avalat pels preceptius estudis de mercat.

Així mateix, Cort exigeix que la iniciativa del Reial Mallorca disposi de consens social i polític. A més a més, des del govern municipal, tant el regidor d’Urbanisme, Jesús Valls, com el batle, Mateu Isern, tenen clar que només beneiran la construcció d’un nou Lluís Sitjar si és bo per l’interès general dels ciutadans.
Diari Balears

 

El Ayuntamiento de Palma, que está dispuesto a colaborar con la entidad, rechazará esta posibilidad, ya que considera que va más allá del sentido común

El Real Mallorca pretende situar el nuevo Lluís Sitjar bien en medio del parque de la Riera. La propuesta fue trasladada al Ayuntamiento de Palma justo antes del verano y Corte ahora está pendiente de la visita de los representantes del Real Mallorca para oficializar su respuesta.

A pesar de la predisposición del Consistorio palemesà para colaborar con el Mallorca, el concejal de Urbanismo, Jesús Valls, tiene claro que la respuesta no podrá ser positiva. Las razones son múltiples y variadas, pero desde el departamento de Urbanismo de Cort se considera que situar el nuevo Lluís Sitjar bien en medio del parque de la Riera va más allá del sentido común. De hecho, fuentes municipales aseguraron ayer que desde la Sala intentarán superar todas las dificultades que ahora mismo conlleva la construcción del nuevo Lluís Sitjar, pero que hay cosas imposibles. Ubicar el estadio en medio del parque de la Riera se considera desde Urbanismo del todo inviable.

El Real Mallorca pretendía, situando el nuevo Lluís Sitjar en medio del parque de la Riera, solucionar las enormes dificultades que existen para introducir el nuevo estadio en el solar que ahora ocupa el viejo campo. De hecho, y desde el primer momento, el Mallorca ya anunció que le harían falta alrededor de 32.000 metros cuadrados, que ahora son de propiedad municipal, para poder desarrollar el proyecto. Además, los problemas que plantea la existencia del torrente se resolverían con el cambio de ubicación. La propuesta del Mallorca, evidentemente, suponía que el terreno donde ahora se ubica el Lluís Sitjar pasaría a ser de propiedad municipal.

El Mallorca estudió también la posibilidad de hacer el nuevo estadio en los terrenos municipales del antiguo canódromo, pero los arquitectos rechazaron esta opción, ya que son insuficientes.

El Ayuntamiento de Palma, así las cosas, dirá no, y con rotundidad, a la posibilidad de situar el Lluís Sitjar en medio del parque de la Riera. Ahora bien, desde Corte siempre ha insistido al Real Mallorca en la necesidad de que el proyecto que presente la Sociedad Anónima Deportiva sea solvente desde el punto de vista económico y que venga avalado por preceptivos estudios de mercado.

Asimismo, Corte exige que la iniciativa del Real Mallorca disponga de consenso social y político. Además, desde el gobierno municipal, tanto el concejal de Urbanismo, Jesús Valls, como el alcalde, Mateo Isern, tienen claro que sólo bendecirán la construcción de un nuevo Lluís Sitjar si es bueno para el interés general de los ciudadanos .

 

Recuerda si eres entrenador, jugador, directivo de un club o de una federación, o estás relacionado de alguna forma con este maravilloso deporte y te gusta escribir y compartir las novedades y noticias de vuestra actividad deportiva, aquí puedes hacerlo gratuitamente y llegar a toda la comunidad.
deportebalear@gmail.com